Legitimerad naprapat – ÅreNaprapaterna – Naprapat i Åre

Hos våra naprapater i Åre får du hjälp med det mesta som kan göra ont i kroppen. Vi behandlar allt från ryggskott till kroniska besvär som huvudvärk och smärta i muskler och leder.

Akuttid – Stötvågsbehandling – Rehab – Träning

JamtKliniken erbjuder både mer långsiktig behandling samt akut naprapatbehandling. Så har du drabbats av akut ryggskott ska du höra av dig till oss! Vi har arbetat med friskvård och naprapatbehandlingar sedan 2003. Vår mottagning är belägen på Kurortsvägen 20 i Åre, bredvid Campus Åre och nära hälsocentralen.

För att bli naprapat krävs fyra års heltidsstudier på Naprapathögskolan. Efter fullgjord utbildning ska den blivande naprapaten sedan praktisera hos läkare och hos naprapat. Praktiken skall pågå i ett år innan naprapaten kan få sin legitimation utfärdad av Socialstyrelsen. Naprapatbehandling syftar primärt till att minska smärtan och återställa kroppens naturliga förmåga till rörlighet. Därefter läggs vikt vid att analysera och åtgärda bakomliggande orsaker som till exempel muskulär obalans eller brister i arbetsmiljön. Det senare görs med individuellt anpassade träningsprogram, råd om arbetsställningar och i vissa fall utförs även arbetsplatsanalyser. Sammantaget gör detta naprapatin till ett mycket effektivt behandlingsystem där man först minskar smärtan, sedan återställer funktionen och slutligen ser till att förebygga framtida besvär.

Naprapatbehandling (Kommunpris, Åre), 620 kr.
Naprapatbehandling, 695 kr

Naprapaten behandlar:

• Nacke – Huvudvärk, migrän, käkledsbesvär, nackspärr, yrsel, tinnitus, stelhet i nacken
  • Inflammation.
  • Axel och skuldra – Musarm, inklämning, frozen shoulder, kalkaxel, muskelspänningar
  • Armbåge – Musarm, tennisarmbåge, golfarmbåge
  • Ländrygg – Ryggskott, diskbråck, ischias, stelhet och värk
  • Knä – Hopparknä, löparknä, schlatter, diffus värk i knät, artros, knäskador (korsband, menisk, ledband).
  • Fot – Hälseneproblematik, benhinnor, hälsporre, stukningar, uttrampad fettkudde

Du bokar enklast tid hos en av våra naprapater genom att klicka på bokningsknappen eller genom att ringa oss på 0770-220 220. Välkommen!

Kontakta din naprapat

Sofia Svärd

Naprapat

Heidi Nordvoll Axelsson

Naprapat

Sofia och Heidi hjälper dig med akuta och kroniska besvär, att återfå ett smärtfritt och aktiv liv oavsett nivå. De arbetar mycket med idrottsmedicin och skräddarsyr träningen utefter just dina behov och anpassning i din vardag. Träning ska vara kul och görbart! Heidi är även PT och har kunskap och många tips om hur just du kan nå nya höjder i din träning!

Både Heidi och Sofia kan hjälpa dig som behöver att hitta knä, fot, handledsskydd. Sofia kan även hjälpa dig som vill ha Super Feet sulor att hitta rätt.