Stötvågsbehandling – shockwave i Åre – ÅreNaprapaterna

Stötvågor används framgångsrikt på svårbehandlade muskeloskelettala besvär. En tryckvågsbehandling ger kraftig retning av vävnaden, vilket gör att kroppen svarar med ökad lokal blodcirkulation och högre ämnesomsättning. Detta underlättar och påskyndar läkningsprocesser.

Alla naprapater på JamtKliniken i Åre och Östersund kan utföra stötvågsbehandling (shockwawe therapy). Utöver direkta mekaniska effekter kan en fokuserad stötvågsbehandling ha stimulerande effekter på nervsystemet. Dessa effekter kan korrigera patologiska reflexmönster för smärtminnet – vilket leder till ett långsiktigt tillfrisknande. Det innebär att patienter med kronisk smärta kan behandlas med stötvågsbehandling. Vi behandlar diagnoser som tennisarmbåge/tennisarm, hälsporre, hälseneinflammation/hälsenebesvär, njursten, axelbesvär, muskelbesvär och senskador med stötvågsbehandling. Att behandla ditt problemområde med stötvågor är både effektivt och säkert.

Stötvågsbehandling, 680 kr

Vad är stötvågsbehandling?

En stötvågsbehandling är en form av apparatbehandling där ljudvågor med en särskild frekvens stimulerar vävnad. Både ytlig och djupare liggande vävnad kan stimuleras. Behandlingen kan leda till bland annat förändring av cellaktivitet, förändring av transporten genom cellmembranet, minskad smärta, reducering av kalkinfällning i senvävnad m.m. beroende på hur behandlingen genomförs. Studier har på senare tid visat att stötvågsbehandling både är effektivt och säkert för att behandla bland annat hälsporre, tennisarmbåge och andra liknande besvär. Att välja chockvågsbehandling kan därför vara ett komplement eller ett alternativ till traditionell invasiv behandling som injektion eller operation.

Boka tid för stötvågsbehandling

JamtKliniken har arbetat med olika terapeutiska hälsobehandlingar sedan 2003, en av dem är stötvågsbehandling. Vår främsta ambition är och har alltid varit att verka för patientens hälsa och långsiktiga välmående. När du besöker oss är vårt mål att erbjuda dig en så enkel och smärtfri väg till hälsa eller prestationshöjning som möjligt.

Boka tid för stötvågsbehandling genom att klicka på bokningsknappen eller ringa oss på 0770-220 220! Välkommen!

Kontakta din terapeut

Sophie Schelin

Leg Naprapat - cert Sportsmedicine Therapist

Sophie har arbetat i Åre som naprapat sedan 2003 och är Leg Naprapat och cert sportsmedicine Therapist. Sophie grundade ÅreNaprapaterna JamtKliniken och har varit aktiv terapeut för många elitidrottare och elitmotionärer. Vill du verkligen gå till botten med dina problem är det Sophie du skall vända dig till.  Det som skiljer Sophie från andra naprapater är den tekniska kunskapen om hur man justerar och behandlar lite klurigare tillstånd i kroppen. Sophie har även undervisat inom behandlingstekniker för massageterapeuter.